Het was ergens in 2016 gok ik. Het zal op een dinsdag zijn geweest, de enige dag in de week dat mijn kinderen naar de buitenschoolse opvang gingen en ik zowaar een hele dag had om te werken. Ik zal wel mijn gebruikelijke video-opstelling op tafel hebben gehad. Geleende camera van een vriendin, op de zitting van het ikea kinderstoeltje dat ik dan op tafel zette, zodat ik recht in de camera kon kijken. Praatpapier met wat steekwoorden op het stoeltje geplakt waarschijnlijk, maar veelal zette ik de camera gewoon aan en begon te kletsen. Voor mijn blog. Van Persoonlijk Paradijs. Mijn bedrijf waarin ik vrouwen wilde coachen om meer te doen met hun wensen en hun bedrijf.

Dat deed ik dus al een jaar of drie toen er op een middag aangebeld werd, midden in een opname. Ik deed de deur open en zag twee meisjes op de stoep staan. “Mevrouw, bent u een Youtuber?”. Ik zal wel heel dom hebben gekeken. Ik had de term nog nooit gehoord. En ik was er zeker geen, nee! Ik poeierde ze beleeft af. En deed perplex de deur dicht. Waddefuk? Hoe oud waren die kinderen, 10? Keken die op Youtube? En een Youtuber? Ik? Echt niet, wat een grap. Ik zet af en toe wat op Youtube voor mijn bedrijf! Je weet wel, inhoud! Inspiratie! Het gaat niet om mij!

Maar ik ging eens checken hoe het zat en kwam erachter dat het in de tussentijd “een ding” was geworden om video’s op youtube te zetten. Een nieuw “beroep” ofzo. Ik kwam ook de term influencer tegen en daar moest ik helemaal een teiltje bij pakken. Gad-ver-damme! Wat oppervlakkig!

En waarom vertel ik je dit? Omdat ik achteraf denk dat dit voorval een van de redenen is geweest waarom ik na vier jaar stopte met mijn online coachactiviteiten. Deze “Mevrouw bent u een Youtuber”. Al zal de “Flikker op K-hoer” die ik in diezelfde tijd als reactie kreeg op een video er ook aan bijgedragen hebben. Daar heb je toch geen zin in, wel? Ik wilde verdomme mensen coachen en de wereld een stuk mooier maken. Ik hoef al die aandacht niet. Ik wil ALLEEN aandacht van die specifieke LEUKE vrouwen die ik wil coachen. Voor de rest wil ik gewoon onzichtbaar zijn. Nou, dat gaat dus niet. En daarom ging het me meer en meer tegenstaan. Ging ik minder en minder posten en video’s maken (ook deels omdat die vriendin haar camera onderhand terug wilde hahaha)
En zo hield ik op.
Het was het me niet waard.

Laatst was ik in gesprek met iemand waarbij ik ook merkte dat er een grote tegenzin was in het “naar buiten gaan”, de social media. Ideeën te over. Hele mooie ideeën ook. Ze zou heel veel mensen kunnen inspireren, harten kunnen verwarmen en inzichten kunnen vergroten. Maar ja. Niet als ze die niet deelt. Ik ga in zulke gevallen coachen op een hele cruciale vraag. Wat wil je nu écht, voor jezelf, op dit moment in je leven? Je hoéft namelijk niets! Soms is het helemaal oké om het voor jezelf te houden.

En wil je wél graag dat anderen mee kunnen genieten van wat jij te bieden hebt? Dan zul je ook wat ongemak op de koop toe moeten nemen, want dat brengt het met zich mee als je je werk (en dus ook jezelf) zichtbaar wilt maken. Dan is het belangrijk om te weten waar je het voor doet. Daar kun je dan connectie mee maken op moeilijke momenten. Ik doe dat steeds, nu ik er dit jaar weer voor heb gekozen te coachen. Het gevoel van “Shit, kan dit niet anoniem met een zak over mijn hoofd?” blijft aanwezig. Maar ik weet dat het zo niet werkt. En dan maak ik contact met mijn “Waarom” en dan ga ik ervoor. Dan druk ik op “publiceren”, “uploaden” of “inplannen”.

Want we zijn er nog lang niet, wij vrouwen. Onze stempel is nog lang niet goed genoeg op de wereld gedrukt. Het is nog één dol gedraaide overactieve, insensitieve zooi en dat moet anders. En ik wil mijn bijdrage leveren door bewuste ambitieuze vrouwelijke ondernemers te helpen om revolutionaire veranderingen te creëren via hun bedrijf. Een klein groepje misschien, maar ik zal ze vinden. En helpen grootse dingen te doen. Voor de volgende generatie en de wereld. F*ck het ongemak.

_____________________________________________________________________________

Ben jij een ondernemer met het gevoel dat je een urgente missie hebt uit te voeren en wil je dat doen binnen je bedrijf?

En kun je wel wat hulp gebruiken om je boodschap en je aanbod beter over het voetlicht te brengen?

Of heb je hulp nodig bij om te dealen met dat inwendige aspect van leiderschap nemen?

Dan ga ik graag met je in gesprek om te kijken of en hoe ik je verder kan helpen!

In december heb ik een speciaal aanbod : Bij het “Ontdek je Merk Archetype” VIP pakket, waarin je leert wat jouw merk uniek maakt en hoe je dat overbrengt op je ideale klant, krijg je het “Money Mindset VIP pakket” kado! Dat heeft een waarde van 500 euro! En met je nieuwe mindset, ga je met meer zelfvertrouwen te werk en verdien je je investering makkelijk terug!

Stuur me een mail

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *