Een van de kwaliteiten die ik heb en die ik zonder blosjes op de kaken durf te claimen is dat ik goede vragen stel. Ik heb op meerdere manieren al heel veel mensen geïnterviewd in mijn leven (ook op een podium en op video) en dat vind ik zo ongeveer het leukste wat er is. Naast coachen, wat natuurlijk ook veel te maken heeft met goede vragen stellen.

En deze week heb ik wat vragen voor jou! Pak een pen en papier, of zet je camera aan en beantwoord de vragen al pratende. Wie weet ontdek je nieuwe dingen. De vragen gaan over jou en je bedrijf.

Waarom zou je dit doen?

Omdat je helderheid over je eigen wensen en motivatie je gaan helpen om de goede strategie te kiezen wat je richting de buitenwereld gaat doen om klanten te krijgen. Dat heb ik ook gezien in de interviews en gratis sessies die ik aan het doen ben voor mijn marketingonderzoek (je kan nog meedoen, zie de oproep hieronder). Als je zo maar wat gaat doen, dan heb je erg veel kans om te verdwalen. Zeker als je graag gratis challenges en webinars volgt over hoe je het aan zou moeten pakken. 😉

En ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb een voorbeeld uit mijn eerste coachbedrijf van een fatale fout die ik maakte omdat ik me niet genoeg had verdiept in mijn eigen beweegredenen:
In het tweede jaar (2014) ben ik me – vanwege de hype – exclusief gaan richten op een online cursus die ik aanbood (was toen nog héél nieuw) en het heeft me echt twee jaar gekost om te ontdekken waarom ik daar niet blij van werd, zelfs al had ik best wat betalende deelnemers.

Ik kwam er pas achter toen ik de film “I am not your guru” van Anthony Robbins keek. De coachopleiding die ik heb gevolgd was gestoeld op zijn methode. Ik vond dat zo geweldig. Ik keek die film en besefte me toen ineens dat ik het coachen heel erg miste, dát was wat ik wilde doen toen ik begon!

Iemand voor mijn neus hebben.
De pijnplek vinden.
De plek van verandering.
Het patroon doorbreken.
Het “lichtje” zien aangaan!

Dat had ik allemaal niet met mijn online community en mensen die posten in de facebookgroep! Of ze de oefeningen uit de cursus deden of niet, daar had ik niet veel zicht op. Sommige betaalden en daar hoorde ik verder niets meer van. Niet echt enerverend. Had ik me eerder verdiept in onderstaande vragen, dan had ik het misschien eerder gespot. Misschien ook niet hoor, want sommige fouten moet je gewoon maken.

Hier zijn de vragen:

• Wat zijn de talenten die jij wilt in kunnen zetten in je bedrijf?
• Waarom ben je je eigen bedrijf begonnen?
◦ Wat is de reden voor jezelf?
◦ Wat is het dat je er anderen mee wilt bieden?
• Wat is het probleem dat jij op wilt lossen voor anderen?
• Waarom is dat belangrijk?
• Hoe veel geld wil je verdienen in je bedrijf? Wil je een miljoenenbedrijf of wil je een comfortabel-tiny-house-gebeuren? Of iets er tussen in?
• Wat is je ultieme visie voor je bedrijf?
• Wat denk je dat de volgende stappen zijn?
• Met wat voor soort mensen wil je werken? En wil je veel contact of weinig?
• Wat voor randvoorwaarden zijn voor jouw gezondheid en energie belangrijk?

Ga de antwoorden voor jezelf na en kijk wat het betekent voor je bedrijf.
Ik wens je veel helderheid en als je mijn antwoorden wilt zijn, kijk dan hier!

OPROEP

#wiljemehelpen

Ik werk aan mijn business model en marketing en in dat kader doe ik marktonderzoek interviews. Kun je mij helpen?

Ik wil graag spreken met:
• Vrouwelijke ondernemers met een bedrijf op spiritueel of energetisch gebied
• die een aanbod en een boodschap voor hun bedrijf willen creëren die verbindt en converteert
• Maar die niet weten hoe ze over hun diensten moeten praten op zo’n manier dat hun publiek de waarde zal begrijpen of die moeite hebben om het op te laten vallen en uniek te laten klinken.

Ik denk erover om diensten aan te bieden in dit gebied, en ik zou graag meer inzicht krijgen in de mensen die voldoen aan deze beschrijving.

Het zal gaan om een kort interview van 20-30 minuten op Zoom, en in in ruil voor je tijd geef ik je graag een gratis sessie van 30 minuten

Plaats hieronder een reactie, of stuur me een bericht als je interesse hebt via info@moniquecoppens.nl

Bij voorbaat dank!!

Monique Coppens