Zichtbaar worden is best een dingetje voor vrouwelijke ondernemers. En ik kan erover mee praten. Wat vooral lastig is, is dat je soms hele goede, logisch klinkende excuses kan hebben om verstoppertje te spelen. Ik deel graag zo’n goed excuus met je. Ga hem a.u.b. niet gebruiken 😉

“Is het wel integer?” dat is een vraag die ik mezelf – tot vervelends toe – stel. Het is een belangrijke waarde voor me, mijn marketing moet wel oké voelen voor mezelf.

Een van de dingen die ik recentelijk tegen dat “integriteitslicht” moest houden was: schrijf ik nu wel of geen extra email om mensen te laten weten dat een aanbieding afloopt? Wat ik dan doe om het antwoord te vinden is terug gaan naar de reden waarom ik de actie überhaupt heb gedaan. En het antwoord is er dan vrijwel meteen: Want mijn échte motief voor die actie was namelijk niet zozeer iets verkopen, maar …. mezelf de deur uit krijgen! Gewoon weer eens stappen zetten!

Ik heb vorig jaar namelijk vooral in mijn bedrijf gewerkt en intensiever gecoacht met een klein aantal mensen en veel gewerkt aan mijn merk en wat ik wil bereiken. Maar mijn eigen marketing doen en “de boer op gaan”, dat heb ik nagenoeg helemaal laten liggen!

Eind november maakte ik een nieuw voornemen voor 2022. Ik koos een woord voor het jaar: VOLUIT! En ik realiseerde me dat ik niet echt ben gegroeid met mijn bedrijf in 2021 omdat ik nauwelijks acties heb genomen.

YOU CAN’T WIN IF YOU DON’T PLAY!

En zo besloot ik om in januari een verjaardagsactie te doen, want dan krijg je al je excuses en ongemakjes voor de kiezen. Zodat je er wat mee kan. En dat is ook gebeurt 🙂

Wat ik in ieder geval weer merkte n.a.v. de verjaardagsactie is:
– Dat ik het ontelbare keren NIET wilde doen, met een goede reden erbij (“Ik heb mijn salespages niet af”, “Het is nog vakantie en ik zou niet meer werken in de vakantie”, “Ik heb er eigenlijk geen puf voor” etc)
– Dat ik op het moment dat ik de mailing verstuurde en ik de actie op social media zette, ik het alweer weg wilde halen. Of in ieder geval onder een dekentje wilde wegkruipen en mijn gezicht niet meer laten zien.
– Dat er een angst opsteekt dat mensen het niet waarderen en zelf boos zullen worden omdat ik wat te koop aanbiedt.
– Dat ik een angst voel dat mensen mijn coaching nu niet meer op waarde schatten omdat ik het in de uitverkoop hebt gedaan.
– Dat die vervelende zelftwijfel die ik al 100 keer hebt gecleared er dan toch nog blijkt te zitten “Oh wil ik dit wel? Kan ik dit wel? Wie ben ik nou? Zal ik niet gewoon lekker achter de geraniums blijven, dan vindt niemand wat van me?”

Op de vraag of ik nog een mailtje zou gaan sturen om mensen op de actie te attenderen was het antwoord in ieder geval JA.
JA, ik ga de boer op!
JA, breng al die angsten en ongemakken maar boven dan kan ik ze opruimen!

En de mail heb ik verstuurd. Was het geen giga-hit, het aanbod. Ik heb 1 verkoop gehad. Maar het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Ik heb mezelf weer in actiemodus gezet en dat is goed en waardevol. En ik heb er één fijne klant bij, mooi toch 😉

Alles is goed. En zo ga ik lekker verder 😉

En jij?
Waar laat jij jezelf lekker verstoppertje spelen? Laat het me weten in de reacties!