Toen ik in 2013 begon met mijn bedrijf had ik een mooie tekst geschreven voor mijn website waarin ik het had over mijn aanbod: Ware wens coaching en Schoon schip coaching.“We kunnen overal aan werken”, schreef ik, “want de principes voor manifestatie en energiereiniging werken op alle levensgebieden op dezelfde manier”. Ik had zelfs een gratis tool om in kaart te brengen aan welk levensgebied je het beste kon werken.

Maar toen de eerste coachingsklanten zich melden bleken ze allemaal aan hetzelfde te willen werken: Ze waren gefrustreerd over hun werkverleden en wilden ontdekken wat nu echt “hun ding” was. Want ze waren hoogopgeleid, slim, creatief en getalenteerd, maar in hun loopbaan kwamen ze niet uit de verf. Ze wilden daarom ware wenscoaching op het gebied van werk en carrière. En dat verbaasde me toch een beetje, want daar had ik het niet echt duidelijk over op mijn website.

Eerst dacht ik dat het betekende dat mensen veel makkelijker coaching nemen voor hun carrière en minder voor andere dingen. En toen wees iemand me erop. Mijn “over mij” pagina op mijn website! Daarin stelde ik mezelf voor en ik noemde het niet letterlijk, maar je kon er uit opmaken dat ik
hoogopgeleid, slim, creatief en getalenteerd was en dat ik in mijn loopbaanverleden niet uit de verf kwam. En daarna vertelde ik dat ik nu mijn ding had gevonden in het coachen van vrouwen om hun wensen waar te maken.

De coachingsklanten die ik aantrok bleken helemaal niet zo te reageren op mijn aanbod, maar juist op wie ik was en waar ik vandaan kwam!

En dat verraste me toen. En ik vond het moeilijk. Want ik begon me hierdoor op het gebied van loopbaancoaching te begeven en dat was niet wat ik wilde. Uiteindelijk paste ik daarom mijn verhaal ook aan. En mijn aanbod trouwens ook. Maar wat het me leerde was dat het belangrijk is om e eigen verhaal te vertellen in je bedrijf. Het is waarin mensen zich herkennen. Daarom is het goed om jezelf te laten zien. Zeker als je werkt als coach of op een of andere manier een persoonlijke dienst levert. Dan maakt het echt uit. Mensen zoeken naar degene die bij hen past. En dat kunnen ze niet zien aan een website en een sociaal media kanaal waarin geen persoonlijk verhaal zit.

Dus ik daag je uit te kijken naar hoe jij je bedrijf presenteert, laat je jezelf wel genoeg zien? En op de goede manier? En als je hier hulp bij kunt gebruiken, dan nodig ik je van hart uit voor een ontdekgesprek om te kijken wat ik voor je kan doen! Mail me op info@moniquecoppens.nl